سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه ایمانش را خالص کرد، هدایت یافت . [امام علی علیه السلام]

مدیر ارزشی

 خاطره حضرت آیةاللَّه العظمی آقا سید محمد رضا گلپایگانی رحمةاللَّه:

یک وقت در زمان حاج شیخ عبدالکریم حائری رحمةاللَّه، شهریه طلاب نرسیده بود. آنهایی که از نظر معیشتی از وضعیت خوبی برخوردار نبودند، کم کم داشتند از حوزه متفرق می‏شدند. این مسأله باعث ناراحتی و نگرانی همه شده بود.

من به حضرت حجّت"ارواحنا فداه" متوسل شدم و از خود حضرت برای رفع این مشکل استمداد نمودم. در مدرسه فیضیه خوابیده بودم که در عالم رؤیا شخصی به من گفت:

"قرار است شما در منزل فلان آقا، خدمت حضرت صاحب الزمان علیه‏السلام مشرّف شوید. بعد خبر آوردند که تشریف فرمایی حضرت به منزل آن فرد به تأخیر افتاده است. ولی یک صدایی را شنیدم که فرمود:

آقا سید محمد رضا! به حاج میرزا مهدی بگویید که به آقا شیخ عبدالکریم بگویند: از دعا‏های امام زمان علیه‏السلام وجوهات متوجه قم شد".

وقتی از خواب بیدار شدم، طبق مأموریتی که داشتم پیش حاج میرزا مهدی رفتم و خوابم را برای ایشان تعریف کردم. نکته‏ای برای ما در این خواب سؤال‏انگیز بود که: چرا به حاج شیخ عبدالکریم با اینکه ایشان مکّه مشرف شده بودند تعبیر به "آقا شیخ عبدالکریم" کرده بودند ولی "حاج میرزا مهدی" را حاجی نامیدند؟!

وقتی خدمت حاج شیخ رسیدیم، فرمودند: رؤیای شما از رؤیاهای صادقه است، زیرا فردی از تجّار مشهد پیدا شده و قرار است هر ماه دو هزار تومان بفرستد. امّا اینکه حضرت به من تعبیر "آقا شیخ" کرده‏اند با اینکه به مکه مشرّف شده‏ام، به خاطر این است که من حجّی را که انجام داده‏ام، حجّ نیابتی بوده است.

خوش آن روزی که صوت دلربایت

بگوش جان رسد هر دم صدایت

ز هر سو یاورانت با دل شاد

بیایند و نمایند جان فدایت




سیدغلامعباس طاهرزاده ::: سه شنبه 88/5/6::: ساعت 10:18 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 15


بازدید دیروز: 2


کل بازدید :52576
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سیدغلامعباس طاهرزاده
مدیریت -آموزشی -تربیتی -اخلاقی -دینی و...
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<