سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان! بدانید دانشی که در آن اندیشیدن نباشد، خیری ندارد . [امام علی علیه السلام]

مدیر ارزشی

جنگ احزاب بود ... حزب الله هم بود .


جنگ بود . جنگ احزاب نبود ، جنگ امام با اهریمن بود . صداقت بود ، شجاعت بود ، نترسیدن از شیطان بزرگ آمریکا بود .
جنگ بود ، باز هم جنگ احزاب نبود ، جنگ ایران با " صد دام " بود . جنگ علی با معاویه ، جنگ حسین با یزید ، تمرین عاشورای حسین فهمیده ، با تانک های آمریکایی بود . انگلیس بود ، اسرائیل بود ، فرانسه بود ، آلمان بود ، ایتالیا بود ، عرب های بی درد هم بود ، خون هم بود ، خمپاره هم بود ، بمب باران مدارس دخترانه، سلاح شیمیایی ، دستورات آمریکایی ... این ها بود و صد تا بدتر از این ها هم ، در سفره همسایه ما پیدا بود .



جنگی بود ، حزب الله هم بود ، آتش در خرمن شیطان افکندن بود ، ایثار بود ، " تعدیل " هیچ نبود ، بانک جهانی هم ، عصر ، عصر شکوفایی اسلام بود ، رفتن به زیر تانک ، با نارنجک دستی بود ، مقاومت بود ، شکستن خط شیطان با نور ایمان بود . تاباندن عدل علی در خانه زیبای یک مستضعف بود .
جنگی بود ، جنگ ایران و عراق نبود ، جنگ احزاب بود ، ابو عبیده بود ، عبدالرحمن بن عوف ، سعد بن عباده ، ثابت بن قیس ، عثمان بن عفان ، حارث بن هشام ، حسان بن ثابت ، بشر بن سعد ، حباب بن منذر ، مغیرة بن شعبه ، اسید بن خضیر . ... این ها همه در زیر سایبان سقیفه حاضر بود ، بال بال زدن همه شان ، برای انحراف حکومت عدل علی بود .
جنگی بود ، جنگ احزاب بود ، هاشمی بود ، خاتمی بود ، کروبی بود ، بحث بر سر " نجات ملی " بود ، بازرگان هم بود ، نه ، خدا رحمت اش فرماید ، نهضت آزادی بود . انگار دوران ، دوران دادن در غلتان و مکیدن آب نبات چوبی بود .
جنگی بود ، جنگ احزاب بود . در زیر سایبان سقیفه ، استوانه پیدا بود . خاتمی در پی تحقق یک انقلاب رنگین ، هاشمی در پی نشاندن خود در جایگاه دوم بود ، سحابی انگار نگران غرق شدن وال استریت ، در اقیانوس بی کران دنیا بود و اما لاریجانی در میان این همه " عتیقه " انگار مثل یک هویدا بود .
جنگی بود ، جنگ ایران و عراق نبود ، جنگ احزاب هم نبود . جنگ فقر و غنا بود ، بریدن دست غارتگر بیت المال از شهرداری تهران بود . حزب الله همه جا پیدا بود ، در هیت ها بود ، در مسجد ها بود ، در منبر ها بود ، همه جا و همه جا ، جنگ فقر و غنا بر پا بود . سوم تیر بود ، تو گویی افشاندن عطر بر گونه های پابرهنگان امام راحل بود . آمریکا بود ، تهدید بود ، ترساندن حزب الله از " شرایط ویژه " بود . مبارزه بود . فریاد بود . هولوکاست بود ، فلسطین بود ، احمدی نژاد بود . اژدهای هفت سر بود و اما ، تعلیق نبود ، موسویان هم بود...
جنگی بود ، جنگ احزاب بود . بیست و دوم خرداد سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت بود ، حزب الله هم پود ، هاشمی در پی شکایت به خدا ، کروبی همچنان در خواب اصحاب کهف و اما سید خندان چرا گریان بود ؟


 نوشته شده توسط بهمن عزیزی در جمعه 22/9/1387 و ساعت 5:8 صبح 



سیدغلامعباس طاهرزاده ::: شنبه 87/12/10::: ساعت 8:49 صبح

آقای خاتمی ؛ تو برای « وصل » کردن آمدی !


   آقای خاتمی ، تردید مکن ، بیا که این کشور شدیدا به ایده ها و برنامه های زیبای شما سخت نیازمند است . تا انقلاب اسلامی ایران را به رعناترین شکل ممکن به ارزش های مقدس ! نئولیبرالیسم غرب متصل سازد .
   بیا ، بیا و نفت و گاز این دیار نجیب را از دست دولت "
گداپرور " احمدی نژاد بستان و بار دیگر پرچم شرکت پترو پارس را در جزایر ویرجین آیلندز بریتانیای کبیر به احتزاز در آر و پروژه های نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران را به هفت تریلیارد و نهصد و بیست میلیارد ریال به روش بیع متقابل به استعمار پیر ارزانی دار و اگر اعتراضی شد و گفتند : « چگونه است که یک شرکت وابسته به وزارت نفت جمهوری اسلامی با دولت جمهوری اسلامی ایران قرار داد بیع متقابل می بندد . » ( روزنامه رسالت – 21 تیر – 1380 – ص 15 ) تو هیچ مگو ، فقط سکوت کن و بگذار لوله های گاز ایران به شومینه های انگلیس محترم وصل گردد تا بدینسان نامت در دفتر قرار داد های استثنایی جهان به ثبت رسد
   خاتمی عزیز ، بیا ، بیا و ما را از دست لمپنی ! به نام احمدی نژاد « نجات » بده ، چه ، او نقش ولایت فقیه را هر روز ، بهتر از دیروز بر جسته تر می سازد و دیوار های بی اعتمادی را بلند تر و اما تو بیا و این دیوار را همچون ایام دوران اصلاحات فرو ریز و بگذار کاخ نشینان سفید بار دیگر به مدح و ثنای تو بر خیزند و نفسی تازه کنند و اظهار دارند : «
اگر موجی که در مطبوعات اصلاح طلب ایران با تز امکان ارتباط با آمریکا شروع شده و حالا به تردید در اساسی ترین وجوه انقلاب اسلامی مشغول است . بتواند از حریم روحانیت عبور کند و از آن طریق ولایت فقیه را بر کشتی تردید سوار کند . بار سنگینی از دوش آمریکا بر داشته خواهد شد . » ( هنری پرکت – مسئول سا بق امور ایران در وزارت خارجه آمریکا -  ماهنامه صبح – ش 91 – فروردین 78 ) تو بیا و این بار سنگین را از دوش آمریکای اوباما بردار .
   آقای خاتمی ، بیا ، بیا که شیفته گان جامعه مدنی دل شان برای " قتل های زنجیره ای " سخت تنگ شده است و باز دوست دارند موسوی دیگری ظهور فرماید و در باز جویی های خود اعتراف نماید که : «
تحلیل ما از اوضاع جارى روز این بود که آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى هم به دلیل این که 20 میلیون راى آورده و بیست میلیون پشتیبان دارد ، قدرتش بیشتر از بنى‏صدر است و ما این قتل‏ها را مرتکب مى‏شویم و به گردن آقاى خامنه‏اى مى‏اندازیم و جنگ بین این دو منجر به شکست آقاى خامنه‏اى در مقابل خاتمى خواهد شد . » و باز اگر اعتراضی صورت گرفت و اشخاص مرتجع ای ! همچون روح الله حسینیان به چند و چون ماجرا پرداختند به ابطحی رئیس دفتر خود دستور فرمایید تا اعترافات موسوی کاظمی را بدون ذره ای دخل و تصرف برای آقای حسینیان تکرار نماید : « فلانى ببین ، آقاى خامنه‏اى غیر از امام است و آقاى خاتمى بیست میلیون نفر پشت سر دارد ، آقاى خامنه‏اى 8 میلیون رأى آورد و اگر درگیرى به وجود بیاید ، شما مطمئن باشید که آقاى خامنه‏اى پیروز نخواهد شد ». (سخنرانی روح الله حسینیان در جمع طلاب مدرسه حقانی )
   آقای خاتمی بیا که شرکت هایی همچون " هم رس " باز تو را می خواهند و باز تو را می خوانند «
تا برخی از بزرگان یزدی از جمله استاندار سابق ، آقای مفید ، آقای دعایی و ... به هم برسند و خطوط هواپیمایی و قطار و یکسری امکانات اقتصادی را ان شاالله بدون رانت یا خرید و فروش واگن یا معافیت ها و ... در اختیار بگیرند و یک شرکت نیمه خصوصی ایجاد و به نفع مردم یزد و سهام داران یزدی سود آوری کنند . » ( ماهنامه گزارش – ش 129 – آذر ماه 80 – ص 7 )
   آقای خاتمی بیا ، بیا که تو برای « وصل » کردن آمدی ...




سیدغلامعباس طاهرزاده ::: شنبه 87/12/10::: ساعت 8:45 صبح

آقای هاشمی، «مروّت» پیشه کنید!

دکتر غلامحسین الهام، سخنگوی دولت و وزیر دادگستری، در یادداشتی که در بیست و سومین شماره هفته‌نامه همت منتشر شده است، به اظهارات هاشمی رفسنجانی که «پایان مدارا» با دولت عدالت‌محور دکتر احمدی‌نژاد را اعلام نموده بوده، پاسخ گفت. در این یاداشت که با عنوان «با عدالت دشمنی نکنید / مدارا یا مروّت»، آمده است: سخن آقای هاشمی، این بیت حافظ را تداعی می‌کند: - آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروّت با دشمنان مدارا - بر این پایه به نظر می‌رسد آقای هاشمی، اعترافی جالب نموده‌اند و آن این که نگاهشان به دولت آقای احمدی‌نژاد، نگاه به دشمن بوده است و به خاطر آسایش خود، «مدارا» پیشه کرده‌اند و اینک به سمت توبه از این مدارا، تمایل یافته‌اند !

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، اخیراً در یکی از سخنرانی‌های خود از پایان فصلِ مدارا با دولت آقای احمدی‌نژاد سخن گفته‌اند. در این بیان ایشان نکاتی وجود دارد که تأمل در آن ضروری است.

1. نخست آنکه این سخن آقای هاشمی، این بیت حافظ را تداعی می‌کند:

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است

با دوستـــان مـروّت با دشمنــــان مــــــدارا

بر این پایه به نظر می‌رسد آقای هاشمی، اعترافی جالب نموده‌اند و آن این که نگاهشان به دولت آقای احمدی‌نژاد، نگاه به دشمن بوده است و به خاطر آسایش خود، «مدارا» پیشه کرده‌اند و اینک به سمت توبه از این مدارا، تمایل یافته‌اند.

 

2. دشمنی با دولت آقای احمدی‌نژاد بر چه پایة اعتقادی و سیاسی مبتنی است؟ و بر محور کدام مصلحت نظام استوار است؟ طبیعی است که امام جمعه موقت و رئیس‌ مجلس مجتهدان (خبرگان) بر رفتار خود باید حجتی شرعی داشته باشند.

3. آیا این نگاه با جهت‌گیری مقام معظم رهبری یکی است؟ گویندة پایان‌دهنده به روش مدارا، رئیس مجلس خبرگان رهبری است و توجه به همگونی مبانی او با مبانی رهبری، موضوع بسیار مهمی است که نمی‌توان از کنار آن گذشت!  اگر مبانی یکی است، این همه تفاوت از چه روست؟ اگر تا این حد متفاوت است، خبرگان را چه خواهد شد؟

 

4. اگر این سخنان نه از سوی رئیس مجمع تشخیص و رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه که از سوی یک رقیب انتخاباتی است، تفکیک این جایگاه‌ها از یکدیگر و تفکیک شخصیت واحد، و قبول اعتبارات مختلف برای یک فرد را باید قائل شویم. در آن صورت آیا چنین تفکیک شخصیتی با عدالت که لازمة دو حوزة خبرویت اجتهادی مجلس برگزینندة رهبری و خطیب جمعه است مغایر نخواهد بود؟

 

5. اما چرا مدارا؟ و آیا مدارا با کارکردهای زیر:

 

- ایستادگی در برابر زورگویی‌های استکباری و تبدیل کشور به یک قدرت برخوردار از فناوری هسته‌ای، تبدیل تعهدات غیرقانونی و ترکمان‌چای‌گونه به عزت و اقتدار

- افشای پدیدة دروغین هلوکاست، و جهانی شدن تردید در مبانی غرب‌ساخته برای توجیه ایجاد رژیم اشغال‌گر قدس

- دستاوردهای عظیم علمی در عرصه‌های فضایی، دارویی، همچون تولید داروی مقابله با ایدز، تولید داروی زخم بستر، ترمیم ضایعات نخاعی و داروی درمان رخم ... و سایر بخش‌های صنعتی ...

- رشد 201 درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به برنامه

- تبدیل ذخایر آبی قابل تنظیم در پشت سدها از 25 میلیارد و 659 میلیون متر مکعب سال 84 به 28 میلیارد و 28532 متر مکعب در سال 86

- افزایش سدهای در دست ساخت از 85 سد در سال 84 به 93 سد در سال 86

- افزایش ساخت شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی قابل بهره‌برداری از یک میلیون و 508 هزار و 951 هکتار در سال 84 به یک میلیون و 626 هزار و 679 هکتار در سال 86

- افزایش روزانه 8/97 میلیون متر مکعب گاز طبیعی غنی‌ در سال 86 که نسبت به اهداف برنامة موجود در سند بخشی به ترتیب در سال‌های 84، 85 و 86، 2 / 111، 116 و 4 / 112 درصد محقق گردیده است.

- تحقق تولید فرآورده‌های اصلی نفتی به ترتیب 48 / 98، 8 / 97، 3 / 101 درصدی نسبت به سند بخشی در سال‌های 84، 85 و 86

- مدیریت سرمای بی‌سابقه در یک سدة اخیر در زمستان سال 86، و رفع نواقص ناشی از توزیع نادرست شبکة توزیع و فشارشکن گاز در دورة اصلاحات، با فداکاری کارکنان خدوم و صدیق شرکت گاز همانند سال‌های دفاع مقدس

- توجه ویژه به امور جوانان

- ارتقای بی‌سابقة کمک به نهادهای قرآنی، دینی و مساجد

- توسعة شبکة فرهنگی و ارتباطی مساجد و تقویت ویژه و توسعة کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با افزایش بیش از صد در صدی

- تعمیم تربیت‌بدنی فراگیر جهت ارتقای سلامت عمومی و ایجاد بی‌سابقة ورزشگاه‌های کشور در این راستا

- تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری و رسیدن آن به 6 / 9 درصد در سه ماهه اول سال 87

- توزیع منابع بانکی کشور و خارج ساختن آن، از انحصار گروه‌های خاص و تعمیم آن به همة کشور و قشرهایی که توانمندی سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف تولیدی دارند.

- ارتقای رشد صنعت کشور در سال 86 به 8 / 10 درصد

- رشد ساختمان‌سازی در کشور از رقم منفی 1 / 4 درصد سال 83 به 6 / 19 درصد در سال‌ 86

- رشد اقتصادی کشور - بدون نفت - در سال 86 به 6 / 7 درصد

- جرأت و شهامت اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی، هدفمندکردن یارانه‌ها که در برنامة چهارم همانند سایر برنامه‌ها تکلیف شده بود.

- ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی کشور همانند ارتقای 42 هزار کیلومتر شبکة فیبرنوری در سال 84 به 77 هزار کیلومتر در سال 86

- رشد یازده‌برابری خصوصی‌سازی در سال 84 تا 86 نسبت به سال‌های  70 تا 82

- دسترسی 89 درصد جمعیت روستایی کشور به آب آشامیدنی سالم

- ارتقای تخت‌های بیمارستانی از 25 هزار در سال 83 به 98 هزار تخت در سال 86

- تبدیل حلقة بستی مدیریتی کشور به گسترة‌ باز فراحزبی و باندی

- حضور دولت در گسترة کل میهن عزیز اسلامی و بازدید مستقیم رئیس‌جمهور از کلیة شهرستان‌های کشور علاوه بر استان‌ها

 

در یک کلمه به نظر می‌رسد مدارای ایشان، مدارا با عدالت باشد که اساس نظام اسلامی و بقای ملک و میهن است؟

آیا به جای مدارا با عدالت! بهتر نیست «مروّت» پیشه کنیم؟




سیدغلامعباس طاهرزاده ::: سه شنبه 87/6/5::: ساعت 7:45 صبح

آیة الله جوادى آملى

((لو انزلنا هذاالقرآن على جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیة الله و تلک الامثال نضربها للناس لعلهم یتفکرون.))

((اگر این قرآن را بر کوهى فرو مى فرستادیم, یقینا آن[ کوه] را از بیم خدا فروتن[ و] از هم پاشیده مى دیدى. و این مثل ها رابراى مردم مى زنیم باشد که آنان بیندیشند.))

( تصدع ) همان((تفرق)) است و این که کسى را که سردرد دارد ((صداع)) مى گویندبراى آن است که انسان احساس مى کند این اعصاب دارد از هم جدامى شود, احساس تصدع مى کند یعنى تفرق اعصاب سر مى کند. هم چنین وقتى که مطلب سنگین باشد و انسان در آن مطلب غور کند سرش درد مى گیرد لذا خداوند فرمود: کوه سردردى گرفت و این سردرد و صداع او مایه تصدع او مى شد و این تصدع او جوارر او را خاشع مى کرد و قهرا ریز ریز مى شد, کوه که ریز ریز مى شود کره زمین هم متلاشى خواهد شد, چون کره زمین به کوه زنده است. خداوند سبحان در آیات فراوانى کوه ها را به منزله لنگر کره زمین مى داند. کره زمین که در حال حرکت است لنگرى مى خواهد که آن را حفظ کند. در آیات فراوانى از ((جبال)) به عنوان ((رواسى)) یاد شده است, رواسى یعنى همان لنگرها ((بسم الله مجراها و مرسیها)) ((مرسى)) در برابر ((جرى)) همان لنگر انداختن و لنگرگاه است.

هیچ جا نیامده که ما جبال را رواسى قرار دادیم بلکه فرمود ما براى شما رواسى قرار دادیم, اما در سوره نازعات مشخص کرد که ((رواسى)) چیست؟ در آیه 32 سوره نازعات فرمود که: ((والجبال ارسیها)) جبال را رواسى زمین قرار داد. در خطبه معروف نهج البلاغه که حضرت امیر سلام الله علیه فرمود:((و وتد بالصخور میدان ارضه)) هم ناظر به همین است. میدان یعنى اضطراب, ((ماد - یمید)) یعنى ((اضطرب یضطرب)) میدان یعنى اضطراب, اضطراب این کره زمین به وسیله کوه ها برطرف شد, لذا این کوه ها به منزله وتد (میخ) آرام کننده اضطراب زمین است.

خوب قهرا اگر کوه متلاشى بشود یعنى لنگر از بین برود این سفینه هم غرق خواهد شد, اگر کوه نتواند قرآن را تحمل کند کره زمین هم یقینا قرآن را تحمل نخواهد کرد.

انسان و تحمل امانت الهى

در پایان سوره مبارکه احزاب مسئله عرض ((امانت)) مطرح شده است: ((انا عرضنا الامانه على السماوات والارض والجبال فابین ان یحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان انه کان ظلوما جهولا)) این امانتى که عرضه شد مصادیق فراوانى بر او ذکر کرده اند که در همه این مصادیق حقیقت قرآن سهم دارد.

گفتند منظور از این امانت ولایت یا معرفت یا دین و یا قرآن است, هر کدام از این مصادیق ذکر بشود بالاخره حقیقت قرآن سهمى دارد, جداى از آنها نیست همان طورى که آنها جداى از این نیستند اگر ولایت باشد که ((ثقل اصغر)) است و قرآن ((ثقل اکبر)) و اگر دین باشد که به این ثقل اکبر وابسته است و مانند آن.

این که فرمود: ما این امانت را بر سماوات, ارض و جبال عرضه کردیم, ذکر جبال بعد از ارض ذکر اعظم اجزا است نه ذکر خاص بعد از عام, ذکر اعظم اجزا است بعد از ذکر کل. وقتى جبال نتواند یک بارى را تحمل کند یقینا سایر اجزاى زمین هم نمى توانند حمل کنند.

یک وقت است ذکر خاص بعداز عام است مثل ((من کان عدوا لله و ملائکته و رسله و جبریل و میکال)) که این ذکر خاص بعد از عام است, گاهى ذکر خاص بعد از عام نیست ذکر اعظم اجزاى کل است حالا یا بعد از ذکر کل یا بدون ذکر کل, مثل این که زکریا سلام الله علیه عرض کرد: ((رب انى و هن العظم منى واشتعل الراس شیبا)) به خدا عرض کرد من استخوان بدنم نرم و سست شد, استخوان نمى ماند گوشت و سایر اعضا و عضلات هم ضعیف خواهد شد و اصولا چیز مهم را که عظیم مى گویند براى این که استخوان دار است از همین عظم گرفته شده مطلبى که استخوان دار باشد یعنى مایه دار باشد, شخصى که مایه دار باشد, مقامى که مایه دار باشد از آن به عظیم یاد مى کنند مى گویند استخوان دار و مایه دار است. خوب گاهى ذکر خاص بعد از عام است گاهى ذکر اعظم اجزا بعد از ذکر کل است, گاهى ذکر خود اعظم الاجزاست تا سایر اجزا فهمیده شوند. مسئله ذکر جبال بعدالارض از باب ذکر اعظم اجزا بعد از ذکر کل است.

این ابا و سرپیچى که براى سماوات و ارض و جبال هست اباى استکبارى نیست تا مذموم باشد آن اباى استکبارى را قرآن ذکرکرد و مذموم شمرد که اباى شیطنت است:

((ابى واستکبر و کان من الکافرین)) سرپیچى استکبارى آن است که انسان بتواند فرمان خدا را تحمل کند و عمدا ابا کند و تعدى نماید. اباى اشفاقى آن است که ابا کند و نپذیرد چون نمى تواند, چون به شفقت مى افتد, این جا شفقت به معناى مشقت است: ((فابین ان یحملنها و اشفقن)). این ابا مذموم نیست و خداى سبحان هم از سماوات و ارض و جبال با مذمت یاد نکرده است, هر جا از این ها سخن گفته با اطاعت شان توام است و از آن ها به نیکى یاد مى کند:

((فقال لها و للارض ائتیا طوعا او کرها قالتا اتینا طائعین)) اما این جا مى فرماید مقدور سماوات و ارض و جبال نبود که این را تحمل کنند لذا این کلمه اشفاق را بعد از کلمه ابا ذکر کرد و فرمود: ((فابین ان یحملنها و اشفقن منها)) خوب بالاخره حقیقت قرآن یکى از مصادیق بارز آن امانت است.

پس در پایان سوره احزاب فرمود:

مقدور آسمان و زمین و کوه ها نبود که امانت خدا را تحمل کنند, چون تکلیف ما لا یطاق است. حالا اگر بخواهند تحمل کنند چه مى شوند؟ ریز ریز مى شوند اگر ما مسئله را پافشارى مى کردیم از ارض به ((انزال)) تبدیل مى کردیم ((انا عرضنا الامانه)) را به ((لو انزلنا هذاالقرآن)) مبدل مى کردیم و مى گفتیم باید این بار را بکشید اینها ریز ریز مى شدند. ((لو انزلنا)) ما قبلا عرضه کردیم, اینها خواهش کردند مقدور ما نیست, اما الان اگر بخواهیم بالاتر از عرضه یعنى بر این ها انزال کنیم ریز ریز مى شوند: ((لو انزلنا هذاالقرآن على جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیه الله)) این ظاهر آیه است.

تجلى حق سر عدم تحمل کوه ها

چرا قرآن طورى است که کوه نمى تواند آن را تحمل کند؟ آیا معنایش آن است که یعنى این الفاظ قرآن بما لها من المفاهیم این علوم حصولیه, درک معناى ظاهرى, همین درک معانى اى که مفسران نوشته اند این قابل حمل کوه ها نیست ؟ یعنى همین طورى که ما از قرآن بهره مى بریم به همین اندازه که قواعدى و سلسله علومى هست, این قواعد را اگر کسى آشنا باشد و از علوم قرآن مدد مى گیرد, از تفسیر قرآن سهم مى برد, همین اندازه براى کوه مقدور نیست؟ کوه ها را ریز ریز مى کند یا چیز دیگرى است؟ از این حقیقت قرآن که اگر آن بر کوه نازل بشود کوه توان آن را ندارد؟ اصل قرآن را وجود مبارک حضرت امیر سلام الله علیه به عنوان تجلى خواست حق یاد مى کند, صغرا را در نهج البلاغه مى خوانیم کبرى را در قرآن کریم, اصل قرآن را در نهج البلاغه به عنوان تجلى حق یاد مى کند: خداى سبحان وجود مبارک رسول اکرم صلى الله عیه وآله و سلم را بالحق فرستاده است:

((لیخرج عباده من عباده الاوثان الى عبادته و من طاعه الشیطان الى طاعته بقرآن قد بینه و احکمه لیعلم العباد بهم اذ جعلوه و لیقروا به بعد اذ جحدوه و لیثبتوه بعد اذ انکروه)) آن گاه فرمود: ((فتجلى لهم سبحانه فى کتابه من غیر ان یکونوا راوه بما اراهم من قدرته و خوفهم من سطوته و کیف محق من محق بالمثلات واحتصد من احتصد بالنقمات...))(خطبه 147) ((خداوند, محمد(ص) را به حق به پیامبرى مبعوث داشت تا بندگانش را از پرستش بت ها برهاند و به پرستش او وادارد و از فرمان بردارى شیطان منع کند و به فرمان او آورد.با قرآنى که معانى آن را روشن ساخت و بنیانش را استوار داشت تا مردم پروردگارشان را که نمى شناختند بشناسند و پس از آن که انکارش مى کردند به او اقرار آورند و پس از آن که باورش نداشتند وجودش را معترف شوند. پس, خداوند سبحان در کتاب خود بى آن که او را ببینند, خود را به بندگانش آشکار ساخت به آن چه از قدرت خود به آنان نشان داد و از قهر خویش آنان را ترسانید که چگونه قومى را به عقاب خود نابود کرده و چه سان کشت هستى جماعتى را به داس انتقام درو کرده است)).

در بیانات امام صادق سلام الله علیه هم این حدیث شریف است که فرمود: ((ان الله سبحانه و تعالى تجلى لعباده فى کلامه او فى کتابه من غیر ان یکون راوه)).

پس قرآن مى شود تجلى حق, این صغراى مسئله, کبراى مسئله همان است که در سوره اعراف آیه 143 آمده است که:

((و لما جاء موسى لمیقاتنا و کلمه ربه قال رب ارنى انظر الیک قال لن ترینى و لکن انظر الى الجبل فان استقر مکانه فسوف ترینى فلما تجلى ربه للجبل جعله دکا و خر موسى صعقا فلما افاق قال سبحانک تبت الیک و انا اول المومنین)).

پس اگر خدا براى کوه تجلى کند کوه توان حمل این جلى را ندارد.

همه این بحث ها در مسئله آخرى از سوره مبارکه حشر ان شاءالله روشن خواهد شد که اینها هیچ ارتباطى به مقام ذات اقدس الله ندارد چون بارها به عرض رسید که انبیا در این جا راه ندارند تا چه رسد به دیگران, صفات ذاتى هم که عین ذات حق است آن جا هم احدى راه ندارد. تمام این تجلیات و ظهورات و امثال آن در محور فعل است و تعینات فعلى, آن جا که کار خداست همه بحث ها در این محور است آن جا که ذات خداست اولین موحد و مولاى همه موحدان که حضرت امیر سلام الله علیه است به همه اعلان خطر کرد که آن جا منطقه ممنوعه است ((لایدرکه بعدالهمم و لا یناله غوص الفتن)) احدى آن جا راه ندارد انبیا آن جا راه ندارند تا چه رسد به شاگردان آن ها. تمام این بحث ها در محور تعینات و ظهورات فعلى ذات اقدس الهى است این فعل اگر چنان چه بر کوه بتابد کوه متلاشى مى شود. پس قرآن تجلى حق است و اگر حق براى کوه تجلى کند کوه توان آن را ندارد حالا شما نمونه هایش را در روایات پیدا مى کنید: در کتاب ((توحید)) صدوق بابى است به نام ((باب الرویه)), در آن جا زراره ظاهرا از امام صادق سلام الله علیه سوال مى کند که: ((ما تلک الغشیه التى کانت تصیب رسول الله صلى الله علیه و آله)) آن غشیه, آن مدهوش نه بیهوشى, آن حالى که به حضرت دست مى داد در هنگام وحى چه بود؟ حضرت مى فرمود:((ذاک اذا تجلى الله سبحانه له من غیر ان یکون بینه و بین الله احد)) مى فرمود آن وقتى که خدا بلا واسطه براى رسولش صلى الله علیه و آله وسلم تجلى مى کرد بدون این که بین خداى سبحان و بین رسول خدا فرشته اى فاصله و واسطه باشد آن گاه آن حال به پیغمبر دست مى داد که نمى توانست تحمل کند, مدهوش مى شد, خوب یک درجه بالایش طورى است که اگر پیامبر (ص) ببیند مدهوش مى شود نه بى هوش.

درجات دیگرى دارد که مع الواسطه است تا برسد به آن مراحل نازله. در ذیل آیه 41 سوره نساء: ((و جئنا من کل امه بشهید و جئنا بک على هولاء شهیدا)). آن جا ظاهرا این حدیث هست که ابن مسعود مى گوید من روزى وارد مسجدشدم رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم تنها بود به من فرمود قرآن بخوان, قرآن را بازکردم و خواندم تا به این آیه رسیدم که ما در قیامت از هر کسى یک شهیدى و شاهدى حاضر مى کنیم و رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم را شهید شهدا قرار مى دهیم, هم شهید بر انبیا و اولیایند هم شهید بر امت ها. این جا به این آیه که رسیدم اشک در چشمان حضرت ظاهر شد و فرمود:

((بس است, من تعجب مى کنم کسى قرآن بخواند و پیر نشود قرآن آدم را پیر مى کند)). آیا همین علوم حصولیه و مفاهیم و همین الفاظ بما لها من المعانى الموضوعه است که انسان را پیر مى کند؟ بااین ها که ما مرتب سر و کار داریم و حال آن که اثرى در ما ندارد, یا این که چیز دیگرى در قرآن هست. آیه شریفه (( لو انزلنا هذا القرآن... )) سخنى بالاتر از مسئله تحدى است. در قرآن شناسى از نظر خود قرآن کریم چند مسئله است: یکى این که قرآن همه نیازهاى بشر را الى یوم القیامه به عنوان خطوط کلى ترسیم کرده است: ((تبیان کل شىء)). مسئله دیگر این است که احدى نمى تواند مثل این قرآن را بیاورد, این اعجاز قرآن است. اعجاز هم چندین فصل دارد: در بخش فصاحت و بلاغت, تبیین مسائل حقوقى, تبیین معارف, بازگویى اخبار غیب, تبیین مسائل سیاسى و امثال آن, قرآن معجزه است. که خود معجزه یک کتابى است داراى فصولى یک بخش در این است که اگر همه جن و انس جمع بشوند هم فکرى کنند مثل این نمى توانند بیاورند امایک بخش در این است که ما این قرآن را اگر بر کوه نازل مى کردیم کوه تحمل نمى کرد ولى انسان تحمل مى کند, این کدام انسان است؟ و کدام قسمت قرآن است که اگر بر کوه نازل مى شد این کوه ریز ریز مى شد؟ معلوم مى شود که براى قرآن یک مرتبه اى هست که آن مرتبه اگر بر کوه نازل بشود کوه را ریز ریز مى کند اما انسانها تحمل آن را دارند این کدام انسان است که تحمل آن را دارد؟ در نهج البلاغه چند جا سخن از آن است که خداى سبحان بر عقول و اندیشه هاى مردم تجلى کرده است, یکى در خطبه 185 است که فرمود: ((و تشهد له المرائى لا بمحاضره لم تحط به الاوهام بل تجلى لها بها)) خداوند براى این اوهام و عقول به وسیله خود عقول تجلى کرده است ; یعنى اگر این درجه نفس, خود را ببیند خدا را مى بیند نه این که از خود پى به خدا مى برد این همان برهان ((اثر الاقدام یدل على المسیر)) است این که معرفت نفس نیست.

انسان خود را بشناسد بگوید من چون حادث هستم پس محدث مى خواهم, یا من چون متحرکم محرک مى خواهم, چون ممکنم واجب مى خواهم, چون فقیرم غنى مى خواهم, این ها که راه هاى مدرسه است و راه هاى ((اشهدهم على انفسهم)) نیست, این ها خودشان را مى شناسند و مى گویند ما که ممکنیم واجب مى خواهیم. اما این بیان حضرت امیر (ع) آن است که ذات اقدس اله در آینه اوهام وعقول تابید. در بحث هاى ((اشهدهم على انفسهم)) گذشت که اگر کسى بتواند سر آینه را خم بکند آینه را نشان خود آینه بدهد آن گاه از آینه سوال بکند که چه مى بینى نمى گوید خودم را مى بینم که از آینه صاحب صورت سوال بکند که را مى بینى مى گوید تورا مى بینم, چون در آینه جز صاحب صورت چیز دیگرى که نیست. و منظور از آینه آن نیست که در بازار آینه فروشان است, بلکه منظور از مرآت همان است که در کتاب هاى عقلى مى گویند مرآت, آن شیشه و جیوه و قاب را نمى گویند مرآت آن مرآت بالقوه است به وسیله او صورت دیده مى شود که این مرآت نیست و وسیله صورت صاحب صورت دیده مى شود چون آن صورت ما به الرویت است به وسیله او صاحب صورت دیده مى شود آن صورت را مى گویند مرآت, نه آن شیشه جیوه, آن صورت هم که هیچ چیز نیست اگر از این صورت سوال بکنند چیست و کیست؟ مى گوید صاحب صورت, همین یک حرف دارد. آیه ((و اشهدهم على انفسهم)) نیز همین را بیان کرد در آن آیه آمده است که خداى سبحان از انسان ها سوال مى کند که را مى بینید, نمى گویند ما عبدیم, تو ربى بلکه فقط مى گویند تو, نه این که به عبودیت خود و ربوبیت حق اعتراف کنند تا بشود دو چیز. ((و اذ اخذ ربک من بنى آدم من ظهورهم ذریتهم و اشهدهم على انفسهم الست بربکم)) نه ((الستم عبیدى)) و ((الستوا بربکم)) نفرمود که: ((مگر نه آن است که شما بنده اید و من خدایم)) سوال دو چیز نیست و جواب هم دو چیز نیست, هم سوال یک چیز است و هم جواب: ((الست بربکم قالوا بلى)).اگر آن صورت هر آینه مى توانست حرف بزند صاحب صورت از او سوال مى کرد که را نشان مى دهى؟ چه خبر است؟ مى گفت: تو, نمى گفت من و تو. در مسئله تجلى هم این چنین است نفرمود که خداوند به وسیله آیات دیگر براى این عقول و اوهام تجلى کرده است که ((تجلى لها بها)) یعنى براى همین اوهام و نیروهاى ادراکى به وسیله خود نیروى ادراکى تجلى کرده است, همین ; یعنى خود عقل مجلاى حق و مرآت حق است. در خطبه 186 که خطبه توحید است و مرحوم سیدرضى مى فرماید: وتجمع هذه الخطبه من اصول العلم ما لا تجمعه خطبه در آن جا مى فرماید:((و تشیرالالات الى نظائرها منعتها منذ القدمه و حمتها قد الازلیه و جنبتها لولا التکمله بها تجلى صانعها للعقول و بها امتنع عن نظر العیون لا یجرى علیه السکون و الحرکه)) خدا که براى عقل تجلى کرده است از دیده ها مستور است خوب, پس تجلى خدا براى خود عقول هست منتها مثل آن است یک صاحب صورتى مثل این که ((لیس کمثله شىء)) اما از باب تشبیه معقول به محسوس, مثل این که آفتابى در برابر آینه تابید, اما این آینه را غبار گرفته است هیچ چیز را نشان نمى دهد این غبار گرفتن هم تعبیر خود قرآن کریم است فرمود:

((کلا بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون)) سر این که نمى فهمند براى آن است که این غذاهاى مشتبه, این حرفهاى مشتبه, این رفتارهاى مشتبه ((رین)) است, غبار و چرک است, این چرک و رین صفحه دل را مى پوشاند, آینه دل که رین گرفته است چیزى را نشان نمى دهد: ((کلا بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون)) رین هم همین غبار چرک است. پس تجلى از این طرف هست لذا نه کوه متلاشى مى شود نه انسان ها براى آن که چیزى بر انسان نتابید چهار تا الفاظ است و چهار تا مفهوم است و یادگرفته نه مفهوم آن وجود سنگین دارد نه این الفاظ, وجود ذهنى که اثر ندارد علم است که اثر دارد نه وجود ذهنى, تا علم بشود طول مى کشد, واز وجود ذهنى کارى هم ساخته نیست. مفهوم مى شود که قرآن حقیقتى دارد که به این آسانى تحمل پذیر نیست.

تحمل ولایت اهل بیت

ولایت اهل بیت ثقل اصغر است یعنى عترت پیامبر علیهم السلام نیز همین گونه است ; یعنى عترت با حقیقت قرآن یکى است. اگر چنان چه حقیقت ولایت هم در قلب کسى باشد او هم تحمل پذیر نیست.

وقتى به حضرت امیر سلام الله علیه گزارش رسید که ((سهل بن حنیف)) رحلت کرد فرمود:

((لو احبنى جبل لتهافت)) کوه اگر بخواهد محبت مرا در دل بگیرد ریز ریز مى شود. این معنا را که معادل و هم سنگ و هم ترازوى همین آیه سوره حشر است که: ((لو انزلنا هذاالقرآن على جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیه الله)).

قرآن و اهل بیت عدلانند و هر کدام از دیگرى جدا نخواهد شد. آن بیان ((لو احبنى جبل لثهافت)) همین بیان است, منتها مرحوم سید رضى رضوان الله علیه این چنین معنا مى کند که اگر کسى محب من باشد آن قدر مسائل و مشکلات بر او وارد مى شود که از پا در مىآید. خوب آن معنا هم فى نفسه حق است اما نه آن معناى لطیفى که از این جمله متوقع است. واقع هم همین طور است یعنى اگر کسى بخواهد آن حقیقت را تحمل کند از پاى در مىآید چرا یک خبر سنگین باعث سکته بعضى مى شود؟ چون آن خبر سنگین است. حالا ما روزى در پیش داریم ((یوما یجعل الولدان شیبا)) و آن حقیقت را قرآن هم بیان کرده است. و الان هم هست. از بیان امام هشتم سلام الله علیه به خوبى برمىآید فرمود: ((از ما نیست کسى که بگوید بهشت و جهنم الان خلق نشده است)).

این ها را قرآن براى انسان بازگو کرده است, چطور این خبرهاى سنگین هیچ اثرى در انسان ایجاد نمى کند. همان بیان رسول الله صلى الله علیه و آله وسلم که فرمود: ((من تعجب مى کنم کسى قرآن بخواند و پیر نشود)). خبر سنگین بعضى را از پا در مىآورد و براى برخى هیچ تاثیرى ندارد, سرش هم این است که ((وجود ذهنى)) اثر نمى گذارد بلکه علم و علاقه اثر گذار است. منزلى آتش گرفته دو نفر این خبر را مى شنوند: یکى مامور آتش نشانى و دیگرى صاحب خانه, واکنش این دو نفر در برابر این خبر, یک سان نیست, مامور آتش نشانى با خونسردى به وظایف خود عمل مى کند تا هر چه زودتر آتش را مهار کند و از ضرر و زیان بیش تر جلوگیرى نماید. اما صاحب خانه آن چنان ملتهب و نگران است که گاهى به سکته و مرگ کشیده مى شود. چرا؟ علت آن علم و آگاهى نیست, چون هر دو مى دانند, بلکه علاقه و دل بستگى است. مامور آتش نشانى دلبسته نیست لذا کار خودش را انجام مى دهد. آن چه در انسان اثر مى گذارد دلبستگى و علاقه شدید است, اگر آن علاقه بود انسان مى نالد و اگر نبود باکش نیست, این که فرمود:((لو احبنى جبل لتهافت)) اگر کوه بخواهد محبت مرا تحمل بکند ریز ریز مى شود همین است. انسان محبوبى به این زیبایى داشته باشد و او را نبیند او واقع ما را آدم کرده است یعنى این اهل بیت علیهم السلام ما را آدم کرده اند, این که ما قبر این بزرگواران و در حرم اینها را مى بوسیم و مى بوئیم براى این که اگر آنان نبودند ما باید همه الگوهاى خود را از کافران مى گرفتیم, اکنون مى بینید که همه تمدن هاى جدید از یک طرف و همه امکانات روز از طرف دیگر وقتى به مسائل اخلاقى مى رسند واقعا ((کالانعام بل هم اضل)) هستند. ایران که متاسفانه در مقایسه با غربى ها از نظر صنعت پیشرفتى نداشته, یعنى نگذاشته اند که داشته باشد, با این که استعداد دارد.

نیاکان ما هم که قبل از اسلام در این سرزمین آتش پرست بودند, پس نه سابقه مذهبى درخشانى داشتیم نه اکنون پیشرفت صنعتى و علمى چشم گیرى داریم, بنابر این اگر على و اولاد على در این سرزمین نبودند ما چه مى شدیم؟ ما هرچه داریم از برکت قرآن و اهل بیت علیهم السلام است, آنان به ما حیات دادند. براى انسان مسافرتى به کشورهاى غربى و کفرآلود, لازم است تا وضع صنعت و پیشرفت هاى علمى آنان را ببیند بعد وضع اخلاقى آن ها را هم ببیند. انسان گاهى بعضى بولتن هایى را که به قرآن کریم اهانت شده مى خواند کاملا احساس مى کند که این اهانت کنندگان از هر سنگى سخت تراند:

((و ان منها کالحجاره او اشد قسوه)) یا ((کالانعام بل هم اضل)) هیچ چیزى براى آن ها مطرر نیست الا درندگى. این که مى بینید به لطف الهى مردم ایران از نظر اخلاق در مسیر سعادت اند فقط و فقط به برکت على و اولاد على است. خوب انسان این مسائل را ببیند بعد خواهد فهمید اهل بیت نسبت به ما حق حیات دارند چون ما و پدران و اجداد ما را زنده کردند. ما که به آن ها دست رسى نداشته باشیم اینها را نبینیم نه در خواب ببینیم نه در بیدارى ببینیم این است که انسان در فراق اینها مى سوزد: ((لو احبنى جبل لتهافت)) پس قرآن اگر بر کوه نازل بشود آن را متلاشى مى کند چنانچه محبت اهل بیت علیهم السلام هم در قلب کسى باشد او را متلاشى مى کند. این محبت, اختصاص به حضرت امیر ندارد, بلکه منظور از (( لو احبنى)) (( ولى خدا)) است ; یعنى معصومین علیهم السلام امیدواریم نصیب همه بشود.



ماهنامه پاسدار اسلام مرداد ماه 1378 شماره 212




سیدغلامعباس طاهرزاده ::: دوشنبه 87/4/3::: ساعت 7:4 صبح

فتنه جدید مافیایی
[1387.3.25]

باید دید آیا حرکت پالیزدار، در حقیقت خدمت به ملت در جهت افشای مفسدان و مقاسد اقتصادی بوده است؟ آیا او در راستای اهداف ضدمافیایی احمدی‌نژاد حرکت کرده است؟ نام بردن از احمدی‌نژاد و حمایت‌های سخت پالیزدار از وی واقعی و در جهت رضای خدا بوده است؟ و الله اعلم. ... به هر حال معاویه بنیانگذار سیاستمداری دین به دنیافروشانه در تاریخ اسلام است. او اگر در دنیای مدرن ما بود از چه راهکارهایی علیه "عدالت علوی" سود نمی‌جست؟

شخصی به نام پالیزدار بدون سابقه اندیشه و سخنوری در دانشگاهی سخنرانی می‌کند. سخنرانی او "افشاگری مفاسد اقتصادی" است. وی با ادعای داشتن اسنادی بی‌شمار، نام‌های بسیاری را اعلان می‌کند. سخنرانی او به دلیل گستره عدالت‌خواهی دانشجویان، دنباله‌دار می‌شود. در این سخنرانی چند نکته به چشم می‌خورد:

الف. نام برخی از وارستگان و بزرگان حقیقی حوزه علمیه، جزو متهم‌شدگان به مسایل مالی هستند. از قضا نام‌بردگان به دلیل وارستگی عملی و برجستگی فقهی، با رؤوس مافیای قدرت و ثروت سخت مخالفند، و نیز از هر گونه پیرایه مالی – چه رسد به مفاسد مالی،  به گواهی همه آشنایان با آنها و زندگی‌شان – مبرا هستند.

ب. در سخنرانی‌ها اثری از مسأله یا مفسده اقتصادی "سران مافیا" اعم از راست سنتی یا دوم خردادی و حزب‌ها و بنیادها و دفاتر و دستک‌های آنها نیست. هم‌چنین انبارهای مالی برخی از یک شَبه رجل سیاسی شده‌ها هم اشاره نمی‌شود. حتی مافیای دخانیات که سرمنشأ آن پیدا شد و در اخبار آمد.

ج. پالیزدار، این افشاگر مجهول‌الهویه هم‌چنان سخنرانی می‌کند، در تمام مدت کمترین خبری از غوغاسالاری او در مطبوعات انتشار نمی‌یابد، تعجب از آن است که وقتی سایت‌های فاطمه رجبی بدون پرداختن به هر گونه اسناد مالی مافیاگران به صورت غیرقانونی پی‌در‌پی تعطیل می‌شوند، این پالیزدار از هرگونه فیلتر شدن مصون است. شاید دلیل آن این باشد که به گفته دانشجویان میزبانش او با ماشین‌های خاص و چندین بادی‌گارد با لباس‌های یک دست، حرکت می‌کند!

د. سفر مهم هاشمی رفسنجانی به عربستان، در واقع میهمانی ویژه ملک عبدالله، بمباران ملت را پی می‌گیرد. "هاشمی و ملک عبدالله دست در دست هم" صفحات نخست روزنامه‌های اصلاح‌طلب به ویژه برخی از روزنامه‌های اقتصادی!؟ را پر می‌کنند. مثلا هاشمی رفته است تا در کنفرانس"ادیان" از دین بگوید. اما در خبرهای بمبارانی، اثری از گفتن دین نیست. هاشمی، این اسطوره بی‌مانند تاریخ، در حالی که در داخل ایران اسلامی، به مناسبت هفته وحدت، امیرالمؤمنین را از خلافت الهی محروم می‌کند، در سعودی شیعه دو آتشه می‌شود. او با قدرت لایزال خود، "دژ اعتقادی وهابیت را  می‌شکند"، "بر قوانین سخت سعودی سلطه می‌یابد"، و "زنان را برای نخستین بار به بقیع می‌برد"! خبرها باز هم بمباران می‌کنند. اما این امر "یک‌بار مصرف" بوده یا خیر، هنوز معلوم نیست، آینده هم که مسایل بیشتر دارد!

هـ. سال 84 هاشمی شخصاً از تلویزیون ایران به مردم یک مژده داد. او دستاورد سفر خانوادگی‌اش در آن سال که "پیش از کنفرانس ریاض و سفر احمدی‌نژاد به سعودی صورت گرفته بود" را باز شدن بقیع برای خانم‌ها اعلام کرد. اما دریغ از راست بودن و عملی شدن آن! سیاست همه‌اش فریب است. وقتی دین و مذهب و مقدسات هم در معامله سیاسی قرار بگیرند، مردم می‌مانند و مردم‌فریبی!

و. هاشمی هنوز در سعودی به سر می‌برد. معلوم نیست با چه هدف و برای کدام کار ضرروسی سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی!؟ در این روزها گویا "سایت لجن‌پراکن تابناک" مأموریت می‌یابد آغازگر سناریوی پالیزدار شود. این سایت با پخش مطلبی از سخنرانی‌های پالیزدار، این فرد مجهول‌الهویه را به دولت متسب می‌کند. یک‌باره پالیزدار نقل مجالس سیاسی و محافل مافیایی می‌گردد. این که او کیست؟ از کجا آمده؟ برای چه و که انجام وظیفه می‌کند؟ معلوم نیست. اما دولت مورد تهاجم مافیایی واقع می‌شود.

ز. عنصری به نام "محتشمی‌پور" از قافله مفلوک و آواره اصلاح‌طلبی برانداز در تهاجمی بی‌سابقه، بدون هر توجیه و دلیل، ساحت مقدس حضرت آیت‌الله مصباح را تخریب می‌کند. هر آنچه سزاوار خود و دزدان دیگر لباس روحانیت از طیف اصلاح‌طلبان است در یورش به آیت الله مصباح یزدی اظهار می‌شود. این سخنرانی به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد رحلت امام خمینی ایراد شده است! هاشمی هنوز میهمان سعودی‌هاست !

ح. اخباری درباره بیش از 7 میلیارد تومان وام بی‌بازگشت پالیزدار که از سال 74 در جریان است انتشار می‌یابد. اما در دایره یک سایت باقی ‌مانده، چپ و راست از پوشش آن در مطبوعات خودداری می‌کنند.

ط . روزنامه اعتماد، این کارگزاری دوم قیصر، تیتر نخست خود را پیرامون پالیزدار اینگونه انتخاب می‌کند: «اسب تروای اردوگاه اصول گرایان».

 احتمالات:

- پالیزدار آدمی است بی‌صلاحیت و بدون جایگاه! اما مدعی اسنادی در دست دارد. معلوم نیست چگونه سخنران شده تا در سخنرانی‌ها وارستگان و فقهای حوزه‌های علمیه را متهم سازد. این نگاه خوشبینانه است.  در سخنان این فرد رؤوس مافیا از فهرست مفسدان اقتصادی، کاملا حذف شده است یا نه، در واقع او در حصارکشی بر گرد سران مافیا را انجام داده است.

 

- پالیزدار با سخنرانی‌های خود به دو امر مهم اقدام کرده است. یکی آنکه مافیای قدرت و ثروت را مدیون خود ساخته، زیرا با حذف نام آنها در عمل به این افراد مصونیت بخشیده است، و دیگر آنکه حربه کارآمدی به دست رؤوس مافیا داده تا با آن رئیس‌جمهور و فریادهای ملی ضدمافیایی او را به مصاف بگیرند. به این معنی که سران مافیا به وارستگان و پرهیزکاران حوزه‌های علمیه متهم‌شده توسط پالیزبان خواهند فهماند که: هر گونه تعقیب و حتی نام بردن از مافیا، دامن آن پاکان را هم بدون جهت خواهد گرفت. بنابراین "ورودممنوع" برای وارد شدن به حریم امن مافیا از این به بعد مجازات سخت‌تری هم خواهد داشت.

- تهاجم به آیت الله مصباح از سوی یک دزد لباس روحانیت تحت‌الشعاع پالیزدار قرار گرفته است. تا روزی که سعودی‌ها از هاشمی دل بکنند و او از آنها، راهی دراز است. وقتی او بیاید ممکن است، مانند ابرقدرتی و اسطورگی گذشته، "حلال مشکلات" شود. در یک خطبه، یا گفت‌وگو، یا سخنرانی به تطهیر مافیا پرداخته، برای وارستگان مورد اتهام قرار گرفته، بغض کند. توهم تخریب‌گر وجود مافیا توسط یک ملت را اثبات نماید و بار دیگر به عنوان "ناجی یکتای دین و دنیای ملت و روحانیت و مرجعیت و کشور و نظام" خود را معرفی کند. در این میان "آنچه به سلامت می‌ماند"، همانا "مافیای اصلی قدرت و ثروت" است. شاید هم "ذم شبیه مدحی" درباره حضرت آیت الله مصباح ایراد نماید، که این بسیار بعید است و ان شاء الله انجام نگیرد.

حال باید دید آیا حرکت پالیزدار، در حقیقت خدمت به ملت در جهت افشای مفسدان و مقاسد اقتصادی بوده است؟ آیا او در راستای اهداف ضدمافیایی احمدی‌نژاد حرکت کرده است؟ نام بردن از احمدی‌نژاد و حمایت‌های سخت پالیزدار از وی واقعی و در جهت رضای خدا بوده است؟ و الله اعلم

به هر حال معاویه بنیانگذار سیاستمداری دین به دنیافروشانه در تاریخ اسلام است. او اگر در دنیای مدرن ما بود از چه راهکارهایی علیه "عدالت علوی" سود نمی‌جست؟ چه شد پس از سه سال غربت احمدی نژاد، به ویژه در مساله طرح مافیا یک‌باره یک حامی سر سخت ظهور کرد؟

اما خدای سبحان پشتیبان نظام اسلامی و ملت ایران است. مافیا و رؤوس آن به هیچ روی مصونیت نخواهند داشت، چه رسد به حریم‌کشی و تطهیر! اراده الهی بر قطع دست آنها از بیت‌المال مسلمین قرار گرفته، نه "پالیزدار" و نه "پالیزبان" هیچ‌کدام به آنها  کمک نخواهند کرد. فتنه هم فتنه آخرالزمانی و البته مافیایی است. با این حال منجی عالم کمک رسان است. ان شاء الله.

 "خبر رسید که پالیزار دستگیر شده است. خدا کند مانند حسین موسویان با وثیقه چندمیلیون تومانی آزاد نشود، تا در همایش‌ها در کنار رؤوس مافیا بنشیند، و افرادی ماموریت تبرئه او را به صورت غیرقانونی بر عهده بگیرند، قاضی را ملاقات کرده تحت فشار قرار بدهد، بالاخره .




سیدغلامعباس طاهرزاده ::: یکشنبه 87/3/26::: ساعت 9:59 صبح

<      1   2   3   4   5   >>   >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 4


کل بازدید :52604
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
سیدغلامعباس طاهرزاده
مدیریت -آموزشی -تربیتی -اخلاقی -دینی و...
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<